.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رانندگان تاکسی در هاله ای از ابهام
چند روز گذشته بود که خبر تجمع رانندگان تاکسی چند شهر مازندران به علت قطع بیمه تامین اجتماعی رسانه ای شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازساری،رانندگان تاکسی شهرستان ساری اعلام کرده بودند قصدشان از این تجمع راضی کردن مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری برای رفتن به استانداری و تقدیم اعتراض رانندگان بوده است.

تحقیقات نشان می دهد که این موضوعی کشوری است و مختص به مازندران نیست و رانندگانی را شامل می شود که مدارک خود را تکمیل نکرده یا سابقه شان به حد لازم نرسیده است.

رانندگان تاکسی در آمل هم دست به اعتراض زدند.

به گفته آن ها؛ اداره تعزیرات در روزهای گذشته چند راننده تاکسی را به دلیل افزایش نرخ کرایه ها از 20 تا 100 هزار تومان جریمه کرده است.

رانندگان تاکسی این شهر با تجمع در ایستگاه ها و مقابل فرمانداری این شهرستان، اعتراض خود را به عدم مدیریت سازمان تاکسیرانی اعلام کردند: نرخ کرایه ها از سه سال قبل شفاهی به آنها اعلام می شود و مسئولان تاکسیرانی آمل در این سال ها برچسب قیمت را به تاکسی ها ندادند و دستور افزایش کرایه ها را شفاهی می دهند.

به گفته این رانندگان؛ دادن مجوز تاکسی خطوط ویژه برای حضور در شهر سبب افزایش تعداد تاکسی ها، و کاهش درآمد رانندگان تاکسی شده است.

براساس گزارش‌ ها بیمه حدود 600 نفر از رانندگان تاکسی در ساری و ‌هزار و 200 نفر در مازندران لغو شده است.

رانندگان تاکسی در شهرهای مازندران از سال 81 با یارانه 50 درصدی دولت زیر پوشش بیمه قرار گرفتند و ماهانه حدود 120 هزار تومان به ‌عنوان حق بیمه پرداخت می‌کردند؛ در دو ماهه اخیر پاسخ شفاف و مناسبی از سوی تأمین اجتماعی داده نشد و تنها در پاسخ به اعتراض رانندگان اعلام کردند سایت بسته است.

در حال حاضر به این رانندگان تاکسی اعلام کردند که بیمه آنان لغو شده و اگر قصد دارند زیر پوشش بیمه قرار گیرند حق بیمه را باید به‌ صورت مشاغل آزاد پرداخت کنند.

درخواست رانندگان تاکسی این است با توجه به شرایط کار در تاکسی و مشکلات اقتصادی امکان پرداخت همه مبلغ حق بیمه به‌ صورت آزاد وجود ندارد و به‌دنبال این هستند مانند گذشته از یارانه دولتی حق بیمه برخوردار شوند.

به گزارش شمال نیوز:مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری گفت: لیست بیمه تعدادی از رانندگان تاکسی از تهران حذف شده و در حال پیگیری است.

حمیدرضا فضل‌ الله‌نژاد افزود: به‌دلیل اینکه 50 درصد حق بیمه رانندگان تاکسی با یارانه دولتی پرداخت می ‌شود از طریق اتحادیه لیست بیمه تعدادی از رانندگان حذف شده و به‌ صورت مشاغل آزاد محاسبه شده که قول دادند مشکل آنان حل شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران هم گفت: بیمه هیچ یک از رانندگان تاکسی قطع نشده است.

علی‌ اصغر محمودی افزود: رانندگان تاکسی کارفرما ندارند، خویش ‌فرما هستند و رابطه حقوقی و مزدبگیری با کسی ندارند و جزء مشاغل آزاد محسوب می‌ شوند.

وی گفت: از آنجایی‌ که پرداخت حق بیمه به ‌صورت انفرادی برای آنان مشکل بوده از قبل براساس دستورالعمل می‌توانند حق بیمه ماهانه را به اتحادیه تاکسیرانی در لیست به تأمین اجتماعی تحویل دهند.

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران افزود: چند سال این کار انجام شد تا اینکه سال گذشته در اتحادیه تاکسیرانی تهران مشکلی برای حق بیمه به ‌وجود آمد و رانندگان تاکسی به مراجع قضایی شکایت کردند و دستور داده شد که آنها باید حق بیمه خود را پرداخت کنند.

محمودی گفت: این بخشنامه در استان‌ها ابلاغ شد و همه استان‌ها به رانندگان اعلام کردند تا نسبت به ثبت‌نام و نام‌نویسی در سایت اقدام کرده و حق بیمه را به ‌صورت شخصی پرداخت کنند.

وی افزود: از آنجایی‌که برخی از اتحادیه‌ ها برای پرداخت حق بیمه اقدام به جذب نیرو و خرید تجهیزات کرده در پاسخ به آن اعتراض کردند و مقرر شد در استان ‌ها اتحادیه تاکسیرانی در صورت قراردادن وثیقه به مبلغ حق بیمه تاکسیرانان این امر صورت گیرد و در این صورت پذیرش لیست تاکسیرانان به‌صورت یک‌جا و گروهی انجام شد تا حقوق رانندگان تاکسی ضایع نشود.

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران گفت: تنها حق بیمه رانندگان تاکسی با استفاده از یارانه دولتی پرداخت می‌ شود که نسبت به ثبت‌نام در سایت اتحادیه تاکسیرانی اقدام کردند در غیر این صورت به‌ عنوان مشاغل آزاد محسوب می‌ شود.

وی افزود: سازمان تاکسیرانی اسامی را در اختیار تأمین اجتماعی قرار می‌دهد و تأمین اجتماعی نیز به افرادی که اسامی آنان در سایت وجود دارد یارانه پرداخت می‌کند در غیر این صورت حق بیمه کامل 27 درصد محاسبه می ‌شود.

به گفته وی؛ این رانندگان باید در سایت اتحادیه تاکسیرانی ثبت‌ نام کنند و اسامی آن به تأمین اجتماعی ارجاع شود.

حال با وجود این موضوع رانندگان تاکسی باید منتظر بمانند شاید به زودی مشکلات آن ها برطرف شود./باشگاه خبرنگاران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.14 seconds.